Martin Guttormsen Slørdal

Hovedorganisasjonen Virke

Ivar Horneland Kristensen går av som Virke-sjef

Ivar Horneland Kristensen går av som leder for arbeidsgiverorganisasjonen Virke.
17.06.2022
17.06.2022 09:39

Kristensen har vært leder i Virke i tre og et halvt år. Tidligere denne uken fortalte han i VG om en opprivende intern konflikt, der ledelsen fikk hard kritikk.

– Ivar har gjort en formidabel innsats for Virke og gjennom pandemien har han bidratt til at Virke står sterkere, har mer politisk gjennomslag og er mer kjent i samfunnet enn tidligere, sier president i Virke, Margrethe Sunde.

– Oppdraget mitt var å gjøre Virke synlig, tydelig og enhetlig. Jeg er stolt over den jobben som er lagt ned av de ansatte for å gi råd til medlemmene og myndighetene gjennom en krevende pandemi, sier Horneland Kristensen.

– Samtidig har organisasjonen gjennomgått en stor omstilling for å stå bedre rustet for fremtiden. Jeg er nå kommet fram til at det er riktig å gi stafettpinnen videre til andre og ønsker Virke lykke til med viktig arbeid på vegne av medlemmene, fortsetter han.

Les også: Ingenting til sliterne i nye pensjonsforslag. LO er svært bekymret

snorre.schjonberg@ntb.no

17.06.2022