NI SENDINGER: Dette er hovedinnholdet i HKs verveuke. Her er det bare å velge å vrake. Eller du kan se alle sammen.

Lene Svenning

HK vil sjarmere potensielle medlemmer på nettet

Kjærlighet på pinne, brosjyrer og reflekser. Det blir det lite av når HK setter i gang sin nasjonale verveuke under koronapandemien.
04.02.2021
04.02.2021 15:36

Hvert år i uke 6 arrangerer Handel og Kontor en nasjonal verveuke. Ansatte og tillitsvalgte pleier vanligvis å besøke bedrifter landet rundt for å informere potensielle medlemmer om fordelene ved å være HK-medlem. Men det setter koronapandemien en effektiv stopper for i år. Dermed måtte forbundet tenke nytt. Resultatet er ni ulike nettsendinger, som kan sees av alle, enten du er HK-medlem eller ei.

Leste du denne?: Amazon ruster seg til kamp: Nå skal forsøket på fagorganisering i Alabama knuses

«Handel og Hjemmekontor»

Nettsendingene, som HK kaller dem, spenner fra de helt praktiske tingene som sendingen «Dine medlemsfordeler», og «LOfavør egen pensjonskonto», til en minikonsert med komikeren og artisten Jon Niklas Rønning. Det blir også en sending spesielt myntet på dem som er nye i arbeidslivet; «Hjelp! Jeg har fått jobb!» , og en om hjemmekontorets framtid, med tittelen «Handel og Hjemmekontor». HK byr også på foredag om framtidas varehandel og om regnskogen, som forbundet har engasjert seg i å bevare.

Pølser og politikk

Det blir ikke fritt for politikk heller i løpet av verveuka: Den nye HK-ledelsen skal fortelle om sine planer og visjoner i sendingen «Pølser, planer og politikk» (pølsene må du trolig stå for selv). Og Fawsi Adem, leder i HK region Øst, skal i følge reklamen fortelle om det han brenner mest for; hvordan arbeidstakere skal få innflytelse på arbeidshverdagen sin, i sendingen «Det som er viktig».

Her er en oversikt over de ni nettsendingene. Det er også mulig å finne sendingene på HKs Facebook-side.

Godt substitutt

Passer det ikke å følge sendingene når de går live? Det blir gjort opptak av dem, så du kan se dem når du vil, opplyser HK.

– Vi hadde håpet å få til noen fysiske treff i løpet av uke 6, men det måtte vi slå fra oss. Dermed kastet vi oss rundt og lagde dette. Vi tror nettsendingene blir et godt substitutt hvor vi både kan nå ut med informasjon til medlemmene og gjøre HK kjent, sier Maren Svenning, organisasjonssekretær i Handel og Kontor.

FØLG HK-NYTT PÅ FACEBOOK

Regionale webinarer

Flere av HKs regioner arrangerer også webinarer i løpet av neste uke. Et eksempel er region Midt-Norges webinar «Det er forskjell på å ha tariffavtale og «å følge tariff»». Her skal du få greie på forskjellene ved å har tariffavtale og å ikke ha det. HK region Vest satser også digitalt i år, de arrangerer kurs for nye medlemmer i uke 6.

04.02.2021
04.02.2021 15:36