Colourbox.com

Permitterte HK-medlemmer slipper å betale kontingent

– Send oss en epost, sier HK-leder Trine Lise Sundnes.
18.03.2020
18.03.2020 16:57

Har du blitt permittert på grunn av korona-krisa? Da kan du slippe å betale kontingent til HK, skriver forbundet på sine nettsider.

Alt medlemmene må gjøre, er å sende en epost til HK, enten på egen hånd, eller gjennom den tillitsvalgte. En dokumentasjon på at du er permittert må legges ved. Får du søknaden innvilget, gjelder kontingentfritaket automatisk for tre måneder.

Les også: Permitterte får full lønn i minimum 20 dager. Se hele lista over Stortingets krisepakke for folk flest

Forsikringene må betales

– Når man vet at det blir litt trangere økonomisk, går man igjennom alle utgiftene sine. Send oss en epost, så skal vi sørge for at du får fritak for kontingent i den perioden du er permittert, sier HK-leder Trine Lise Sundnes til HK-Nytt.

Forsikringene som er en del av medlemskapet må imidlertid fortsatt betales. Forsikringskontingenten er på 172 kroner i måneden, inkludert LOfavør Advokatforsikring. De medlemmene som har reservert seg mot den, betaler 110 kroner i måneden.

LES OGSÅ: En av fem faghandlere frykter de ikke vil overleve de neste to ukene

LES OGSÅ: Luftfarten nær utradert av korona: – Stort sett alle er eller blir permittert

18.03.2020
18.03.2020 16:57