GOD JUL: Klubbleder Rozina Nazar ved Travel Retail Norway vil vise de permitterte medlemmene sine omsorg.

Ylva Seiff Berge

Tillitsvalgte laget julekalender til de permitterte medlemmene sine

Klubbleder Rozina Nazar vil vise medlemmene sine at hun bryr seg om dem.
01.12.2020
01.12.2020 10:52

Gavekort på mat. Hotellovernatting med frokost. Julekurv fra arbeids­giveren. Det er noen av premiene i julekalenderen som HK-klubben ved taxfreekjeden Travel Retail Norway (TRN) har laget til sine permitterte medlemmer.

Ler mer: Sosial nedstengning ga flere arbeidsledige – øker for første gang siden mars

Vanskelig situasjon

Ikke mange reiser til og fra Norge under pandemien. Dermed er det lite å gjøre på taxfreebutikkene også. De aller fleste HK-medlemmene i TRN er permittert, mange av dem har vært det siden mars, opplyser klubbleder Rozina Nazar. Medlemmene jobber på flyplassene på Gardermoen, Trondheim, Bergen, Stavanger og Kristiansand. Av 1.200 ansatte totalt, er bare 67 i jobb nå.

– Situasjonen er veldig vanskelig. Vi holder kontakten med de permitterte medlemmene, og hører mange fortvilte historier. Mange er hardt rammet økonomisk. Noen har måtte selge huset sitt. Folk gruer seg til julen, mange vet ikke hvordan de skal få råd til mat eller julegaver. Noen sliter psykisk. Mange er redde for fremtiden, forteller Nazar.

Derfor ville hun og klubbstyret ved TRN gjøre noe ekstra for dem i førjulstida.

Flotte premier

Klubbstyret har laget en julekalender til de permitterte medlemmene sine. Hver dag fra 1. til 24. desember vil de trekke ut medlemmer som vinner ulike premier. Nazar har bedt om og fått mange ulike bidrag til kalenderen. Norgesgruppen har gitt gavekort på mat. Et hotell har gitt gavekort på hotellovernattinger. Arbeidsgiver TRN har gitt julekurver med ulike varer. HK har bidratt med penger til å kjøpe premier. Det samme har Fellesforbundets klubb på Coop-lageret på Gardermoen.

– Det setter vi utrolig stor pris på. Alle bidrag betyr utrolig mye for de permitterte medlemmene våre, sier Rozina Nazar.

FØLG HK-NYTT PÅ FACEBOOK

Vil vise omsorg

– Vi vil vise medlemmene våre at vi bryr oss om dem. Det handler ikke bare om å gi dem en gave, det handler om å vise dem omtanke. Vi synes at det er viktig at vi får fram det budskapet også, at klubben bryr seg om dem i en vanskelig tid. Fagforeninga kjemper ikke bare i vanskelige saker, vi kan gjøre mye for medlemmene våre, sier Rozina Nazar til HK-Nytt.

01.12.2020
01.12.2020 10:52