FEIRER STREIKESLUTT: Fagforeningsleder John Thomas Suhr (t.v.) og daglig leder Nick Sheibany ved Oslo Regnskapskontor tar hverandre i hånda og spiser kake etter at streiken ved bedriften er avblåst. I bakgrunnen Yinbing Lu, en av HK-medlemmene som har vært i streik.

Frilanser 1

Streiken ved Oslo Regnskapskontor er over – tariffavtalen er i boks

Etter fire dager i streik kan HK-medlemmene ved bedriften juble.
20.02.2020
20.02.2020 17:29

Oslo Regnskapskontor har meldt seg inn i arbeidsgiverorganisasjonen NHO. Det betyr at tariffavtalen vil bli undertegnet, opplyser John Thomas Suhr, leder i Oslo/Akershus HK.

– Inngåelse av tariffavtalen er en ren formalitet, sier han til HK-Nytt.

Dermed går de tre ansatte tilbake til jobb.

Lisa fikk drømmene knust i Hennes & Mauritz

Kronet med seier

Streiken ved regnskapsbedriften startet på mandag, etter at meklingen mellom bedriften og HK ikke førte fram sist fredag. Fire dager senere er Suhr glad for at HK og de tre HK-medlemmene ved bedriften nå kan pakke bort streikevestene.

– Vi er strålende fornøyd med at vi har kommet til enighet med bedriften. Streiken avsluttes med seier. Nå legger vi dette bak oss, og ser fram til et ryddig og greit samarbeid med bedriften. Det er ingen grunn til å forvente noe annet, sier fagforeningslederen.

MELD DEG PÅ HK-NYTTS NYHETSBREV

– Basert på misforståelser

Daglig leder Nick Sheibany bekrefter at han har meldt seg inn i NHO og at tariffavtalen vil bli undertegnet.

– Mye av dette er basert på misforståelser og en intern konflikt som nå er løst. Jeg har aldri hatt noe imot en tariffavtale, og har ikke problemer med de ekstra kostnadene det innebærer, sier han til HK-Nytt.

Sheibany mener at dette kunne vært løst på et personalmøte.

Setter en strek over streiken

Sjefen på regnskapskontoret er fornøyd med at streiken er over.

–Ting har ordnet seg, de ansatte kommer på jobb i morgen, og vi fortsetter driften som før, sier Nick Sheibany.

– Det har vært litt tøft denne uka, men nå setter vi en strek over det, sier han.

FØLG HK-NYTT PÅ FACEBOOK

20.02.2020