PÅ PLASS: Masud Gharahkhani fra Arbeiderpartiet er en av HK-medlemmene som har fått plass på Stortinget.

HK-medlemmer på Stortinget

I dag åpner det 162. storting. I salen sitter mange HK-medlemmer.
09.10.2017

Handel og Kontor ønsket seg et regjeringsskifte etter stortingsvalget. Slik ble det ikke. Men kanskje er det et plaster på såret at mange av stortingsrepresentantene er medlemmer i HK? To av dem er til og med partiledere; Audun Lysbakken i Sosialistisk Venstreparti og Bjørnar Moxnes i Rødt.

Det kan være flere HKere blant stortingsrepresentantene enn redaksjonen kjenner til. Disse har i alle fall blitt profilert som HK-medlemmer under valgkampen – og kommet inn på tinget:

Fra Arbeiderpartiet:

Stein Erik Lauvås, Østfold

Elise Bjørnebekk-Waagen, Østfold (ny)

Eigil Knutsen, Hordaland (ny)

Rigmor Aasrud, Oppland

Lise Christoffersen, Buskerud

Masud Gharahkhani, Buskerud (ny)

Torstein Tvedt Solberg, Rogaland

Eva Kristin Hansen, Sør-Trøndelag

Fra SV:

Audun Lysbakken, Hordaland

Kari Elisabeth Kaski, Oslo (ny)

Nicholas Wilkinson, Akershus (ny)

Solfrid Lerbrekk, Rogaland (ny)

FRA SV: Kari Elisabeth Kaski fra Oslo og Nicholas Wilkonson (t.h.) fra Akershus er begge HK-medlemmer og nye på tinget.

Fra Rødt:

Bjørnar Moxnes, Oslo (ny)

HISTORISK: Rødt-leder Bjørnar Moxnes er partiets første representant på Stortinget

Fra Senterpartiet:

Ole André Myhrvold, Østfold (ny)

LES OGSÅ: Flertall mot søndagsåpne butikker på Stortinget

09.10.2017