HAR HK I RYGGEN: Clas Brede Bråthen, sportssjef i Norges Skiforbund, får bistand av Handel og Kontor i konflikten med arbeidsgiveren sin. Bildet er fra et møte i LOs representantskap i 2018, hvor Bråthen takket for støtten til hopperne. LO sponser hopplandslaget.

Ole Palmstrøm

HK truer med søksmål på vegne av Clas Brede Bråthen

– Enten så blir vi enige med Skiforbundet, eller så blir det søksmål, sier Christopher Becham, forbundsleder i Handel og Kontor i Norge, til NRK.
08.09.2021
08.09.2021 11:34

Clas Brede Bråthens fagforening Handel og Kontor truer Norges Skiforbundet med søksmål, dersom de ikke oppnår enighet rundt stillingen til sportssjef Bråthen.

Les også: Shahbaz har jobbet deltid i 13 år. Nå håper han at en lovendring kan gi ham full stilling

– Fast ansatt

– 17 år i samme jobb er ikke lenger midlertidig. Vi anser Bråthen som fast ansatt. Dette er også et viktig prinsipp for HK i Norge, sier Beckham til NRK om Bråthen, som har vært sportssjef for hopperne siden 2004.

Via sin advokat Marit Håvemoen har Bråthen allerede varslet søksmål mot skiforbundet som følge av at han krever fast ansettelse som sportssjef.

08.09.2021
08.09.2021 11:34