UT PÅ TUR?: HK tilbyr en ny kollektiv reiseforsikring til medlemmene sine.

Ole Palmstrøm

Fra i dag kan HK-medlemmene kjøpe kollektiv reiseforsikring

Handel og Kontor lanserer en ny medlemsfordel fra 1. mars.
01.03.2023
01.03.2023 09:25

Fra 1. mars får alle medlemmer i Handel og Kontor (HK) tilbud om en kollektiv reiseforsikring gjennom fordelsprogrammet LOfavør.

For deg som er enslig koster reiseforsikringen 72 kroner i måneden, altså 864 kroner i året. Har du familie, dekker forsikringen hele husstanden for 99 kroner i måneden, det vil si 1.188 kroner i året. Prisene er høyere for medlemmer over 67 år: 1.460 kroner i året for enslige, 2.092 for familier. Det opplyser Lena Reitan, nestleder i HK.

– Dette er en kollektiv avtale. Det betyr at vi får det billigere enn om medlemmene kjøper reiseforsikring hver for seg. Og forsikringa er like god, lover Reitan.

Hun bruker seg selv som eksempel: I dag betaler Reitan 121 kroner i måneden for reiseforsikring for seg og familien. Med den nye LOfavør-forsikringen må hun bare ut med 99 kroner. Det sparer hun 264 kroner på i året.

HK-medlemmene må selv bestemme om de vi vil benytte seg av tilbudet.

– Vi sender ut informasjon til alle medlemmer om dette. Vil de ha denne forsikringen, må de selv ta kontakt med Fremtind, sier hun.

Det er dette forsikringsselskapet, eid av Sparebank 1, som leverer reiseforsikringen.

Lena Reitan.

Brian Cliff Olguin

Nestlederen understreker at tilbudet også gjelder de 13.000 HK-medlemmene som allerede har reiseforsikring i Fremtind: De må ta kontakt med forsikringsselskapet for å få medlemspris på reiseforsikringen.

Tilbudet kommer som et resultat av et forslag på landsmøtet i 2016. Da ble det vedtatt at saken skulle oversendes forbundsstyret.

LES OGSÅ: Ett av fire HK-medlemmer er redde for å miste jobben

01.03.2023