JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

30 ansatte på Norwegians kundesenter i Tromsø kan miste jobben

Flyselskapet vurderer å flytte alle oppgaver til kundesenteret på Fornebu.
SENTRALISERER: Norwegian vil trolig samle all kundeservice på hovedkontoret på Fornebu.

SENTRALISERER: Norwegian vil trolig samle all kundeservice på hovedkontoret på Fornebu.

Erlend Angelo

lene.svenning@lomedia.no

Norwegian vil trolig legge ned kundesenteret i Tromsø. Det skriver NRK Troms. Årsaken er at flyselskapet vil spare penger.

– Vi er nødt til å sentralisere og effektivisere mer av virksomheten, og er ikke tjent med å ha et lite kundesenter i Tromsø når mye av jobben som gjøres på den fronten ellers skjer på Fornebu, sier Lasse Sandaker-Nielsen, informasjonsdirektør i Norwegian til NRK.

Den endelige beslutningen vil bli tatt i løpet av kort tid, opplyser han. Ifølge NRK skal Norwegian gjennomføre individuelle møter med hver av de 30 ansatte i neste uke.

LES OGSÅ: Total mangel på tiltak, mener Ap om regjeringens handelsmelding

Håper å beholde noe

De ansatte på kundesenteret er medlemmer i Handel og Kontor. HK-Nytt har ikke lyktes med å komme i kontakt med leder og nestleder i HKs konsernklubb i flyselskapet. Til NRK sier konserntillitsvalgt Hilde Nyborg Loe at hun håper noe av virksomheten i Tromsø kan beholdes. Loe framholder at staben i Tromsø er svært god og erfaren, og at det ville være synd om selskapet mister all den kompetansen ved en total nedlegging av kontoret i Tromsø.

Går med underskudd

Norwegian la nylig fram sin kvartalsrapport som viser at flyselskapet gikk med et underskudd på 1.489 millioner i underskudd i første kvartal i år. I samme periode i fjor tapte selskapet 46 millioner kroner, skriver NRK.

– Vi ser på alle muligheter og kundesenteret i Tromsø er en mulighet for oss til å redusere kostnader. Vi må fokusere på lønnsom drift og må nå se på hele virksomheten, sier Sandaker-Nielsen.

MELD DEG PÅ NYHETSBREV FRA HK-NYTT