Utsatt streikefrist for Regus

HK-medlemmene i Regus må smøre seg med tålmodighet. Etter tirsdagens mekling har forbundet gitt arbeidsgiveren nye fire uker til å undertegne tariffavtalen.
16.03.2010
16.12.2013 12:51

Representanter fra Handel og Kontor har i hele dag sittet hos Riksmeklingsmannen i håp om at ledelsen i det internasjonale selskapet Regus Business Centre Norge AS ville skrive under på tariffavtalen. I ettermiddag gikk partene fra hverandre, uten at en avtale var kommet i stand. HK har gitt bedriften frist til den 16. april med å undertegne tariffavtalen. Dermed blir det ikke streik fra i morgen tidlig, slik HK-medlemmene i Regus var forberedt på. Arbeidet vil først kunne bli lagt ned 17. april.

Står på kravet

– På grunn av tekniske utfordringer knyttet til at vi har med internasjonale eiere å gjøre har vi valgt å gi dem litt ekstra tid. Men vårt krav om tariffavtale står fast. Går ikke Regus med på den, blir det streik, framholder Jens Knapstad, regionsekretær i Handel og Kontor.

16.03.2010
16.12.2013 12:51