Tollpost snur

Tollpost har ombestemt seg: Nå får alle, ikke bare de uorganiserte, kompensasjon fra bedriften under permitteringene som kommer som følge av transportstreiken.
26.05.2010
16.12.2013 13:22

I går meldte HK-Nytt at transportbedriften Tollpost hadde bestemt seg for å komme sine uorganiserte ansatte i møte. De som ble permittert som følge av transportstreiken skulle får økonomisk kompensasjon fra bedriften for de tre karensdagene før dagpengeordningen fra Nav slår inn. Men det skulle bare gjelde de uorganiserte, siden de organiserte fikk dekket dette tapet av sitt forbund.

–Fagforeningsknusing

Det fikk de tillitsvalgte til å hoppe i stolen:

– Arbeidsgiverne tar parti med de uorganiserte. Dette viser at deres vakre ord om det organiserte arbeidslivet bare er svada. Dette er fagforeningsknusing av verste sort, tordnet forbundsleder Sture Arntzen i Handel og Kontor.

Snudde

Etter at HK-Nytt skrev om saken, har imidlertid transportbedriften snudd. I går kveld tok personaldirektør Terje Stuve kontakt med de tillitsvalgte for å fortelle at ordningen er endret; kompensasjonen vil gjelde alle ansatte som er og blir permittert, organiserte som uorganiserte. Det er HK-tillitsvalgt Mariann Østad Andersen glad for.

– Jeg synes det er riktig av bedriften å gi til alle. Som jeg sa til Terje Stuve i går kveld: Dette må gjelde alle eller ingen, sier hun.

HK-Nytt har så langt ikke fått kontakt med personaldirektøren på telefon i dag.

26.05.2010
16.12.2013 13:22