HYLLET: HK satte pris på sitt medlem nummer 70.000, Kjersti Solem Johansson, på landsmøtet mandag.

Hyllet på HK-landsmøtet:

Kjersti er HK-medlem nummer 70.000

Kjersti Solem Johansson valgte HK, som svarte med blomster og applaus.
17.10.2016

hk-nytt@lomedia.no

HK, med nestleder Christopher Beckham i spissen, satte seg mål om å telle 70.000 medlemmer innen landsmøtet i år. Det klarte de, og mandag ble medlem 70.000, Kjersti Solem Johansson, hyllet fra scenen i Folkets Hus. Det ble også han som vervet henne, Sondre Wold Hultgren.

– Vi lovte at vi skulle bli 70.000 til landsmøtet, det har Sondre bidratt til. Kjersti, velkommen til dette fellesskapet og takk for at du valgte akkurat oss, sa HK-nestlederen og overrakte blomster.

LES OGSÅ: Beckham hamrer løs for å få flere medlemmer

Sparebank1

Både den nyvervede og ververen jobber i Sparebank1 sitt kundesenter i Stavanger. Kjersti var ny på arbeidsplassen i april, og etter sommeren fikk hun spørsmål fra tillitsvalgte Sondre om å bli medlem i HK. Hun svarte ja til å bli med i den største klubben på arbeidsplassen. Mandag morgen fløy de to til Oslo og HKs landsmøte.

– Det var fantastisk å bli ønsket velkommen i forbundet på denne måten. Det har vært kjekt å sitte i salen og høre på den politiske debatten. HK er et forbund som favner mange områder, det synes jeg er spennende, sier Kjersti.

VIL BYGGE KLUBB: Klubbleder Sondre Wold Hultgren vervet medlem 70.000 til HK. Nå vil han bygge opp en stor klubb på sin arbeidsplass i Sparabank1 kundesenter.

Klubb i startgropa

Sondre Wold Hultgren har jobbet i kundesenteret i tre år og HK-medlem i to av dem. Nå vil han verve enda flere slik at klubben kan vokse seg stor. I dag er de ti HK-medlemmer på arbeidsplassen som sysselsetter 80.

– Vi har åpent fra 07.00 til 24.00 hver dag hele året. Da er det viktig med gode arbeidstidsordninger og tillegg for ubekvem arbeidstid. Det er det vi er mest opptatt av, sier han.

17.10.2016