Glad for Coop-nei til Adecco

Handel og Kontor roser Coop for at de har avsluttet samarbeidet med Adecco.
01.03.2011
16.12.2013 15:29

eva.ler.nilsen@lomedia.no

Mandag ble det kjent at Coop kaster Adecco ut av samtlige butikker med umiddelbar virkning. Dagbligvarekjeden synes avsløringene rundt Adecos virksomhet er så graverende at de ikke lenger kan fortsette å bruke vikarer derfra, melder NRK.

Ansvarlig

- Vi pleier å være tålmodige med våre samarbeidspartnere, men her har Adecco selv gått ut og bekreftet at det som er avdekket stemmer. Det ble for drøy kost for oss, sier informasjonsdirektør Bjørn Kløvstad i Coop Norge til NRK.

Adecco syner det er trist at Coop avslutter samarbeidet, mens Handel og Kontor kaller det ansvarlig.

Klubben med

HKs nestleder Peggy Hessen Følsvik sier til HK-Nytt at hun synes Coop har håndtert dette på en ryddig måte og at de vil tjene på beslutningen i det lange løp.

-Vi synes det er bra at Coop viser ansvar. Vi vet også at HK-klubben i Coop har vært aktive pådrivere i denne saken, og at det har vært et godt samarbeid mellom tillitsvalgte og Coop i så måte, sier Følsvik.

01.03.2011
16.12.2013 15:29