Årets viktigste søndagstur

På søndag legger Mandana Yousefi ut på årets viktigste tur. Det synes hun du også skal gjøre.
21.10.2011
16.12.2013 17:24

– Jeg har gått med bøsse de siste seks årene, så jeg vil kalle dette en tradisjon. Og det jo ekstra morsomt å gå i år fordi innsamlingen går til Norsk Folkehjelp, sier Mandana Yousefi.

HK-medlemmet synes det er godt å kunne bidra i en aksjon som hele folket tar del i, og hun synes det er lett å finne gode argumenter for å komme seg ut med bøssa på søndag.

– Norsk Folkehjelp bygger demokrati i de landene de engasjerer seg. De tror på menneskenes egne ressurser. Mye av ideologien til Folkehjelpa kan vi kjenne igjen fra resten av fagbevegelsen, sier Yousefi, som jobber som faglig ungdomssekretær for LO i Oslo og Akershus.

Norsk Folkehjelp har arrangert en konkurranse mellom de ulike LO-forbundene. Hvilket forbund kan mobilisere flest bøssebærere? Mandana har derfor en oppfordring til andre HK-medlemmer rundt om i landet.

– Meld dere til bøssebæring på søndag. Folkehjelpa skal bruke pengene fra tv-aksjonen til å fjerne miner i syv land. Og så møter du så mange hyggelige folk når du er ute og går, avslutter Mandana.

21.10.2011
16.12.2013 17:24